Nie ma drugiego pierwszego wrażenia!
Decydując się na sprzedaż nieruchomości należy przygotować ją w taki sposób, aby jak najkorzystniej zaprezentowana została potencjalnemu Nabywcy. Poniżej przedstawiamy jak w 5 prostych krokach przygotować nieruchomość do sprzedaży.
- Nie ma drugiego pierwszego wrażenia! Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. O tym, czy potencjalnemu Nabywcy nieruchomość wyda się atrakcyjna decydują pierwsze sekundy. Jedną z najważniejszych czynności jest odpowiednie przygotowanie mieszkania do sesji zdjęciowej. Porozrzucane ubrania, brudne ręczniki czy sterta naczyń w kuchni nie budzą pozytywnych skojarzeń. Mogą nawet zniechęcić do kupna.
- Rzeczy osobiste. Sentymentalne pamiątki, zdjęcia czy kosmetyki w łazience mogą niekorzystnie wpłynąć na wizualny odbiór nieruchomości. Tego typu dekoracje należy ograniczyć do niezbędnego minimum aby odpersonalizować wnętrze.
- Pokaż przestrzeń. Zbyt duża ilość niepotrzebnych przedmiotów oraz mebli mogą sprawić, że nieruchomość wydaje się mniejsza. Jeśli jest taka możliwość należy pochować zbędne przedmioty. Nieruchomość wyda się przestronniejsza dzięki czemu bardziej zachęca do zakupu.
- Dobry stan mieszkania. Jako Sprzedający powinniśmy ukazać jak najlepszy stan mieszkania. Warto usunąć usterki – w szczególności te widoczne (np. cieknący kran, skrzypiące drzwi, naderwane kontakty czy niesprawne oświetlenie). Dobry stan techniczny jest o wiele bardziej przekonywujący dla potencjalnego Nabywcy. Wbrew pozorom te mało istotne czynności mogą przesądzić o decyzji zakupu nieruchomości.
- Światło. Podczas oględzin warto wpuścić naturalne światło odsłaniając rolety, żaluzje czy zasłony. Duża ilość światła wyeksponuje nieruchomość, sprawiając, że wnętrza będą wydawać się bardziej przytulne. Często prezentacje odbywają się wieczorami, gdy światło dzienne jest już niedostępne. W tym przypadku oprócz oświetlenia górnego warto włączyć również nocne lampy, które stworzą przyjemny i ciepły klimat.
Dobre przygotowanie nieruchomości do sprzedaży daje nie tylko możliwość znalezienia zainteresowania u szerszej grupy potencjalnych klientów, ale również pomaga w uzyskaniu ceny spełniającej oczekiwania Sprzedającego. Najważniejsze jest przecież pierwsze wrażenie!